محصولات
 

همه ما دوست داریم محل زندگیمون جایی باشه که از نظر دیداری بهمون آرامش بده و در کنارش خیلی هم شیک باشه. تا اینجاش که خیلیم خوبه.

همین تعریف ساده ی شیک بودن، تعریفی کلی و کاملا سلیقه ایه . در واقع یکی از چالش هایی که مشتریان معمولا باهاش مواجه میشن اینه که از انواع سبک چیدمان و اصطلاحات مربوطه شناختی ندارن.

طبق آخرین تحقیقات، موارد کلی وجود داره که از نظر علم روانشانسی و معماری تایید شده اند و میتونن کمک کنن تا در مورد اینکه چه لوازمی رو در دکور خونه استفاده کنیم و کجای خونه بزاریم ، بهترین تصمیم رو بگیریم.

چون واقعا گاهی انتخاب از بین این همه تنوع  گیج کننده میشه. مثلا وقتی میخوایم ست شیرآلات برای خونمون بگیریم. خب چه رنگی باشه؟ ایرانی یا خارجی؟ فانتزی یا ساده؟ مدرن یا کلاسیک؟ وخیلی سوالات دیگه.

ما با این مقاله میخوایم این دغدغه انتخاب رو براتون رفع کنیم. یعنی انواع سبک چیدمان و لوازمی که میتونین برای اون سبک استفاده کنید رو معرفی کنیم.

1. کلاسیک

خونه های این سبکی پر از مبلمان بزرگ  استیل هستند و اصولا رنگشون هم گرمه .

استفاده از رنگ قهوه ای تیره و طلایی از خصوصیت اصلی این نوع چیدمانه.

برای لوستر از انواع برنزی و یا ترکیب برنزی و کریستالی استفاده میشه .

نکته مهم و ظریف اینه که ظروفی که در پذیرایی استفاده میکنین باید با این سبک همخوانی داشته باشه که پیشنهاد میشه ترجیحا از ظروف پرسلین ودر غیر این صورت چینی استخوانی باشه.

در آخر این سبک ، از چیدمان کلاسیک فرانسوی گرفته شده پس هر تغییری و هر انتخابی برای جزییات باید یادآور اون سبک باشه.

2. مدرن

خیلی واضحه که صرف واژه "مدرن" ممکنه مثل واژه "شیک" موارد متفاوتی رو تو ذهن هر کدوم از ما ایجاد کنه. ولی اگه بخوام یه تعریف استاندارد برای واژه مدرن در چیدمان خانه بکار ببریم، اینه که :

طراحی به سبکی باشه که فضا باز و خیلی تمییز وخلوت به نظر بیاد

این سبک از قرن بیست میلادی بوجود آمده.

 یه نکته جدانشدنی در این سبک اینه که چیدمان و طراحی همه لوازم به صورتی انجام میشه که خیلی ساده و با خطوط صاف به نطر بیاید.

رنگهایی که در این سبک استفاده میشه خیلی محدود هستند.

معمولا استفاده از رنگ های خنثی در این چیدمان طرفدار بیشتری داره. ولی همون رنگ خنثی هم نباید بیشتر دو یا سه تا بشه.

متریال استفاده شده در این نوع چیدمان اصولا شیشه، استیل و فلزات دیگه هستن و اصلا از چوب استفاده نمیشه. اگه خواستید از این سبک استفاده کنید، یادتون باشه اصول این سبک اینه که از اکسسوری کمی در چیدمان استفاده بشه.

 

3. مدرن-معاصر

خیلی وقتا ما تفاوت سبک مدرن و مدرن-معاصر را نمیدونیم. و همه رو به اسم مدرن میشناسیم.

حالا فرقشون چیه؟

سبک مدرن-معاصر در بهترین حالت از سال 2018 ایجاد شده و تا 2020 تکامل شده.

در سبک مدرن-معاصر بیشتر از ترند های معاصر استفاده میشه.

تفاوت اصلی این سبک با سبک مدرن در اینه که ، استفاده از خطوط منحنی و گوشه های منحنی جایز هست ، در صورتی که سبک مدرن بر اساس خطوط صاف و گوشه های آنکات شده است.

در کل سبک مدرن-معاصر با زندگی امروزی سازگارتره و استفاده از رنگ ها در آن آزادتر. به طور مثال: استفاده از طرح چوب یا رنگ های گرم در کنار رنگ های خنثی.

 

4. صنعتی

ملزومات طراحی در این سبک بیشتر ممکنه تداعی گر لوازم ناتمام و ابتدایی باشه.

استفاده از میز چوبی که رنگ نشده یا سقف های بلند چوبی با لوستر فلزی ساده  از ویژگی های این سبک می باشد.

 

 

 

 

 

گروه صنعتی آکوا